When in Prag

Tänkte berätta lite mer om Prag nu då:
 
Bussresan dit gick betydligt bättre och smidigare än vad jag trodde! Klart man fick ont i rumpan och ben, typ hela kroppen, men det gick. Vi kommer sedan fram till vårt Hostel som till utsidan ser ut att vara riktigt mysigt för det var en gammal fin byggnad MEN skenet kan bedra. Vi inser snabbt att det finns vägglöss och asap var vi ute därifrån, hotell-lösa. Dock kryllade det av hotell bara gatan bredivd så det löste sig jättebra, så vi var några rudebeckare som bodde på samma hotell och det visade sig att ganska många bodde i närheten då många fick panik efter löss-skandalen. Efter vi bytte hotell kunde vi andas ut och börja vår Prag-resa for real, då var vi så jäävla taggade. Resten av den dagen gick vi runt för att titta i stan. Vi käkade, drack drinkar och inhandlade snacks och billibilli alkohol. Så såg alla dagar ut, och dagarna började runt 12-13 eftersom vi var trötta efter kvällarna, ganska givet.
 
Utelivet i Prag hade jag så höga förväntnignar på, men ska jag vara ärlig så sög det. Noll människor ute vilket jag kan förstå eftersom vi inte var där över en helg. Inte för att tjeckierna var det mest charmiga folket.. Men när alla från skolan som åkte till Prag fyllde barerna så var det hur nice som helst och allt var ju så himla billigt, så alkoholkonsumtionen var ju on top. Men vi gjorde det kul trots kassa klubbar, men barerna var aschill och bra. Hela resan var chill i det stora hela. Det var himla gött att ta hand om sig själv om man säger så, att resa med kompisar och utan föräldrar är rätt kul, obviously. Vi hade inga måsten utan gjorde vad vi kände för. Det var många små stunder som räknades till de bättre och sånt jag kommer komma ihåg. Resan hade sina ups and downs, men självklart hade vi det jättebra, trotsallt. 
 
Bussresan hem var ett rent helvete, fick klaustrofobi på riktigt. Usch. Så det var skönt att kliva av bussen 5h senare än utlovat.
 
Här är lite bilder i ingen speciell ordning.
 
 
Jag kan absolut tänka mig att åka tillbaka men att jag då utforskar staden lite mer. Fick inte någon kulturell känsla då det inte ritkigt var syftet med denna resa för mig och mitt gäng, så kanske en weekend med mamma någon gång i framtiden kanske, haha. Men att det var så fruktansvärt billigt makes me wanna go back.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback